Publikationen

Veröffentlichungen

2015

Eberz, S., Derakhshanmanesh, M., Bertram, M. und  Von Kortzfleisch, H.F.O. (2015): Entscheidungen im Gründungskontext: Anforderungen an die Simulation von Causation und Effectuation. 12 Internationale Konferenz der Wirtschaftsinformatik, 4.-6. März 2015, Osnabrück, (accepted).

Von Kortzfleisch, H.F.O. Bertram, M., Zerwas, D., und Arndt, M. (2015): Consideration of Knowledge and Technology Transfer Characteristics for Research Evaluation In: Welpe I.M.· Wollersheim, J., Ringelhan, S., und Osterloh O. (Hrsg.) Incentives and Performance Governance of Research Organizations, Springer, Heidelberg.

Schaarschmidt, M.; Walsh, G.; Bertram, M. and Von Kortzfleisch, H (2015). Customer-Induced Interactions and Innovation in Professional Services: The Case of Software Customization. International Journal of Innovation Management, 19(2).

2014

Meininger, C., Zerwas, D., Von Kortzfleisch, H. F. O. & Bertram, M. (2014): Entwicklung eines ganzheitlichen Modells der Absorptive Capacity, Universität Koblenz-Landau. Nr. 03/2014. Arbeitsberichte aus dem Fachbereich Informatik.

Von Kortzfleisch, H.; Walsh, G.; Loos, P.; Schaarschmidt, M.; Kutsch, H. and Fettke, P. (Eds.) (2014). Produktivität von Customization Services: Messung, Bewertung und Steuerung am Beispiel industrieller Dienstleistungen. Eul Verlag, Köln/Lohmar.

Von Kortzfleisch, H.; Kutsch, H.; Schaarschmidt, M.; Bertram, M. (2014): Produktivitätsbewertung industrieller Softwaredienstleistungen: Vergleich von Produktivitätswahrnehmungen am Beispiel von Software-Customizing. Dienstleistungsmodellierung 2014, March 19-20, Wien.

Bertram, M.; Gräßle, M.;  Schaarschmidt, M.; Kleinert, T.; Fettke, P.; Von Kortzfleisch, H.; Loos, P. (2014): Kundengetriebene Interaktionen in Software-Customizing Projekten: Erkenntnisse einer multi-methodischen Fallstudie. Proceedings der Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI), February 26-28, Paderborn.

Kutsch, H.; Schaarschmidt, M.; Bertram, M.; Von Kortzfleisch, H. (2014): Produktivitätswahrnehmung von Anbietern und Kunden bei professionellen Dienstleistungen: Unterschiede und Gemeinsamkeiten am Beispiel von Software Customizing. Proceedings der Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI), February 26-28, Paderborn.

Schaarschmidt, M.; Walsh, G.; Bertram, M. and Von Kortzfleisch, H. Customer-Induced Interactions and Innovation in Professional Services: The Case of Software Customization. International Journal of Innovation Management, accepted.

Kutsch, H.; Zerwas, D.; Von Kortzfleisch, H. F. O. (2014). Entrepreneurial Design Thinking – Fostering Customer Orientation and Creativity through Workspace Flexibility, 12th Annual Interdisciplinary European Conference on Entrepreneurship Research IECER, Chur.

Schaarschmidt, M.; von Kortzfleisch, H. (2014/15): Firms' Resource Deployment and Project Leadership in Open Source Software Development. International Journal of Innovation and Technology Management (angenommen).

Schaarschmidt, M.; von Kortzfleisch, H. (2013/14): Examining Investment Strategies of Venture Capitalists in Open Source Software. International Journal of Innovation and Technology Management (angenommen).

Mokanis, I.; Zerwas, D.; Kutsch, H.; von Kortzfleisch, H. (2014): Fostering Customer Orientation Through Workspace Flexibility - Ecidence from Entrepreneurship Education. Journal of Entrepreneurship Education (angenommen, erscheint 2014).

Arnold, A., Zerwas, D. & von Kortzfleisch, H. (2014). Entwicklung eines Modells zum Wissenstransfer zwischen Unternehmen unter besonderer Berücksichtigung relevanter Einflussfaktoren. In: Kliewe, T. & Kesting, T. (Hrsg.): Moderne Konzepte des organisationalen Marketing. Springer Gabler: Heidelberg Verlag, S. 215-235.

2013

Lochner, S.; Zerwas, D.; Von Kortzfleisch, H.F.O. (2013). The Scope of Incubation and Incubators – A Conceptual Analysis. In: KLIEWE, T., MEERMAN, A., BAAKEN, T., VAN DER SIJDE, P.: University-Industry Interaction Conference. Challenges and Solutions for Fostering Entrepreneurial Universities and Collaborative Innovation. Amsterdam: University Industry Innovation Network, S. 363-379.

Bertram, M.; Schaarschmidt, M. and Von Kortzfleisch, H. (2013): Resources and Capabilities of Software Customization Services and their Influence in Innovation Activities: Evidence from an Exploratory Interview Study. Proceedings of the SIG SVC Pre-ICIS Workshop, December 15, Milan, Italy.

Schaarschmidt, M.; Walsh, G.; MacCormack, A. and Von Kortzfleisch, H. (2013): A Problem-Solving Perspective on Governance and Product Design in Open Source Software Projects: Conceptual Issues and Exploratory Evidence. International Conference on Information Systems (ICIS), Research-in-progress, December 15-18, Milan, Italy.

Mokanis, I.; Kutsch, H.; Zerwas, D.; Von Kortzfleisch, H. F. O. (2013). Entrepreneurial Design Thinking – Förderung von Entrepreneurial Alertness und Kundenorientierung, 17. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zur Gründungsforschung (G-Forum 2013), Koblenz.

Von Kortzfleisch, H. F.O.,  Zerwas, D. & Mokanis, I. (2013). Potentials of Entrepreneurial Design Thinking® for Entrepreneurship Education, Procedia - Social and Behavioral Sciences 106: 2080-2092.

Dilthey, N.;  Zerwas, D.; von Kortzfleisch, H. F. O.; Köller, C. (2013): Incentive System for Knowledge and Technology Transfer from Universities. Asia Pacific Journal of Innovation and Entrepreneurship, 7. Jg., Nr. 1, S. 59-92.

Von Kortzfleisch, H.; Lindermann, N.; Valcárcel, S. (2013): Gestaltung IT-gestützter Netzwerkzeuge: Das Beispiel Web 2.0 für ein regionales KMU-Netzwerk. In: Sydow, J.; Duschek, S. (Hrsg.): Netzwerkzeuge: Tools für das Netzwerkmanagement. Springer Gabler: Heidelberg, S. 23-34.

Kilian, T.; Greuling, K.; Hennigs, N.: Communicating Competence in References: A Qualitative Analysis of the Utilization of References in Industrial Marketing, accepted for publication in the Journal of Business-to-Business Marketing.

Kilian, T.; Schwarz, T.: Spinning the Wheel: What makes TV Series-Spin-Offs successful? Accepted for Publication in the Journal of Media Business Studies.

Schaarschmidt, M. and Kilian, T.: Impediments to Customer Integration into the Innovation Process: A Case Study in the Telecommunications Industry. European Management Journal, accepted for publication.

Schaarschmidt, M. and Von Kortzfleisch, H.: Examining Investment Strategies of Venture Capitalists in Open Source Software. International Journal of Innovation and Technology Management, forthcoming.

Mokanis, I.; Zerwas, D.; Kutsch, H.; Von Kortzfleisch, H. (2013): Fostering Customer Orientation Through Workspace Flexibility - Ecidence from Entrepreneurship Education. Journal of Entrepreneurship Education (angenommen, erscheint Anfang 2013).

Lochner, S.; Zerwas, D.; von Kortzfleisch, H. (2013): The Scope of Incubation and Incubators – A Conceptual Analysis. In: Proceedings of the University-Industry Interaction Conference, Amsterdam. (angenommen, erscheint 2013)

Von Kortzfleisch, H.; Zerwas, D.; Mokanis, I. (2013): Potentials of Entrepeneurial Design Thinking (R) for Entrepreneurship Education. In: Proceedings of the International Conference on New Horizons 2013, Proceedings Book. Volume2/3. Rom: INTE 2013, S. 370-383.

Von Kortzfleisch, H.; Zerwas, D.; Mokanis, I. (2013): Potentials of Entrepeneurial Design Thinking (R) for Entrepreneurship Education, International Conference on New Horizons (INTE) 2013 (25.-27. Juni 2013), Rom.

Zerwas, D.; von Kortzfleisch, H. (2013): Living Labs as Innovation-Increasing Environments for Scientific Start-Ups. In: Baaken, T., Meerman, A., Neuvonen-Rauhala, M.-L., Davey, T., Lähdeniemi, M., Ahonen, T., Kliewe, T. (Hrsg.): ENTREPRENEURIAL UNIVERSITIES. Conference Proceedings. Münster: Fachhochschule Münster, S. 215-227.

Peris, M.; Lindermann, N.; Blinn, N.; Nüttgens, M.; von Kortzfleisch, H. (2013): Acceptance of Professional Web 2.0 Platforms in Regional SME Networks: An Evaluation Based on the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology, in: Sprague, R. (Hrsg.) Proceedings of 46th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, 2013 (HICSS), 07.01.-10.01.2013, Maui (USA), S. 2793-2802.

Schaarschmidt, M.; Walsh, G.; Bertram, M. and Von Kortzfleisch, H (2013): Customization as a Service: A Study of Reciprocal Knowledge Transfer and Innovation in Professional Services. 13th European Academy of Management Conference (EURAM), June 26-29, 2013, Istanbul, Turkey.

Ivens, S.; Schaarschmidt, M.; Eberz, S. and Von Kortzfleisch, H (2013): Perceived External Reputation as an Antecedent of Organizational Citizenship Behavior. 13th European Academy of Management Conference (EURAM), June 26-29, 2013, Istanbul, Turkey.

Walsh, G.; Evanschitzky, H.; Schaarschmidt, M. and Walgenbach, P. (2013): Does Size Matter? Investigating Differences in Service Productivity Measurement Between SMEs and non-SMEs. 13th European Academy of Management Conference (EURAM), June 26-29, 2013, Istanbul, Turkey.

Kilian, T.; Hammes, E.; Greuling, K.; Wagner, M. (2013): Rumor has it: An Analysis of Rumors in the Context of Product Introductions. Paper to be presented at the of the European Marketing Academy Conference (Emac) 2013, Istanbul, 4-7 June 2013.

Greuling, K.; Kilian, T.; Baldus, J.; Hammes, E. (2013): How to Measure Personal Nostalgia in Media Entertainment Products? A Replication of the Personal Nostalgia Scale. Paper to be presented at the Conference of the European Media Management Education Association 2013, Bournemouth, 13-15 June 2013.

Kilian, T.; Haas, T.; Hammes, E. (2013): Why Users Misbehave on Facebook. An Application and Extension of Neutralization Theory. Paper to be presented at the Conference of the European Media Management Education Association 2013, Bournemouth, 13-15 June 2013.

Hammes, E.; Kilian, T.; Greuling, K. (2013): Social Motives as Drivers in Reality TV Consumption. Paper to be presented at the Conference of the European Media Management Education Association 2013, Bournemouth, 13-15 June 2013.

2012

Kilian, T.; Hennigs, N. (2012):Communicating Environmental and Ethical Performance: A longitudinal Analysis of Annual Reports from 1998 - 2009,  Hermes - Journal of Language and Communication in Business, Vol. 49, S. 19-34.

Kilian, T.; Greuling, K.; Hammes, E. (2012):You’re Such an Embarrassment! A Qualitative Study of Vicarious Embarrassment in Customer-to-Customer Interactions in the Service Context, Paper presented at the AMA Summer Marketing Educators' Conference 2012, Chicago, 17-19 August 2012.

Kilian, T.; Hennigs, N. (2012):CSR-related Communication in Different Industries: A Qualitative and Quantitative Study based on Corporate Annual Reports, Paper  presented at the AMA Summer Marketing Educators' Conference 2012, Chicago, 17-19 August 2012.

Greuling, K.; Kilian, T. (2012): Motives for Active Participation in Political Blogs – A Qualitative and Quantitative Analysis of 11 German Blogs, Paper  presented at the International Society of Political Psychology (ISPP) Conference 2012, Chicago.

Sohn, C.; Von Kortzfleisch, H. (2012): Citizensourcing mit dem Open Policy-Making Toolset-Konzept und prototypische Umsetzung. EUL Verlag, Lohmar - Köln.

Bertram, M.; Schaarschmidt, M.; von Kortzfleisch, H. (2012): Customization of product software: Insights from an extensive IS literature review. In: Bhattacherjee A. and Fitzgerald B. (Eds.): Future of ICT Research, IFIP AICT 389, pp. 222--236. IFIP International Federation for Information Processing (2012), 12.-14. Dezember, Tampa, FL, USA.

Schaarschmidt, M. Firms in Open Source Software Development: Managing Innovation Beyond Firm Boundaries. Springer-Gabler Research, Wiesbaden. zugl. Dissertationsschrift, Universität Koblenz-Landau.

Schaarschmidt, M.; Walsh, G. und Von Kortzfleisch, H. (2012): How Do Firms Control Open Source Software Communities? An Empirical Analysis Based on Different Governance Modes. Academy of Management (AOM) Annual Meeting, August 3-7, 2012, Boston, MA, USA

Schaarschmidt, M. und Kilian, T. (2012): Peripheral Motivation and Creativity in Controlled Platforms: An Analyisis Based on Facebook and iPhone Application Developers. Proceedings of the 20th European Conference on Information Systems (ECIS), Juni 10-13, 2012, Barcelona, Spanien.

Lindermann, N.; Schaarschmidt, M. und Von Kortzfleisch, H. (2012): Participation and Control in Online Communities: Comparing Three Cases of User Involvement in Service Networks. Proceedings of the 20th European Conference on Information Systems (ECIS), Juni 10-13, 2012, Barcelona, Spanien.

Klinner-Möller, N.; Walsh, G. (2012): Customer perceptions of discrimination in service deliveries: Construction and validation of a measurement instrument, Journal of Business Research, forthcoming.

Walsh G.; von Kortzfleisch, H. (2012): Management von Service Innovationen in B2B-Märkten - Erfahrungen, Konzepte und Handlungsperspektiven. EUL Verlag, Lohmar - Köln.

Kutsch, H.; Bertram M.; von Kortzfleisch, H. (2012): DEA als Lösungsansatz zur Messung der Produktivität von B2B-Dienstleistungen? - Evaluation der Data Envelopment Analysis (DEA) als Messmethode für die Dienstleistungsproduktivität auf Basis einer qualitativen Studie in der B2B-Softwarebranche, erscheint in der Reihe "Dienstleistungsmodellierung" im Springer-Verlag.

Kutsch, H.; Bertram M.; von Kortzfleisch, H. (2012): Produktivität von B2B-Dienstleistungen - Stand der Forschung und Ergebnisse einer qualitativen Studie zur Messung der Produktivität von Customizing-Dienstleistungen in Softwarebranche. In: Böhmann T., Knackstedt R., Leimeister, J.M., Nüttgens M. und Thomas O. (Hrsg.): Proceedings der Teilkonferenz Service Engineering & Management im Rahmen der Multi-Konferenz Wirtschaftsinformatik.

Schaarschmidt, M.; Bertram, M.; Zerwas, D.; von Kortzfleisch, H. (2012): Kommerzialisierungsansätze in Open-Source-Projekten in: Strahringer, S. (Hrsg.): Open Source - Konzepte, Risiken, Trends. HMD - Praxis der Wirtschaftsinformatik, Heft 283, Jhrg. 49, Februar 2012. 

Kilian, T.; Hennigs, N.; Langner, S. (2012): Do Millennials Read Books Or Blogs? Introducing A Media Usage Typology Of The Internet Generation, erscheint in: The Journal of Consumer Marketing, Volume 29, Winter/Spring.

2011

Zerwas, D.; von Kortzfleisch, H. (2012): Living Labs as an Innovation Increasing Environment of Scientific Startups – Explorative Analysis, 4th International FINPIN Conference (25.-27. April 2012), Münster.

Mokanis, I.; Zerwas, D.; Kutsch, H.; von Kortzfleisch, H. (2012): Entrepreneurial Design Thinking – Förderung von Kundenorientierung durch flexible Arbeitsräume, 16. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zur Gründungsforschung (08. und 09. November 2012), Potsdam.

Hertlein, M.; Smolnik, S.; von Kortzfleisch, H. (2011): Towards a Framework for Measuring Knowledge Management Service Productivity. ICIS 2011 Proceedings, Shanghai, China, December 4-7, Paper 5,http://aisel.aisnet.org/icis2011/proceedings/knowledge/5/

Schaarschmidt, M.; von Kortzfleisch, H. (2011): Self-Directed Creativity and Innovation in Web 2.0-Based Online Communities: Research Model and Exploratory Study. Computer Technology and Application, Vol. 2, No. 8, p. 591-599.

Von Kortzfleisch, H. F. O.: Scientific Entrepreneurship: Reflections on the Success of 10 years EXIST. Festschrift in Honor of the 80th Birthday of Prof. Dr. Dr. h. c. Norbert Szyperski. JOSEF EUL VERLAG, 2011

Lindermann, N.; von Kortzfleisch, H. F. O.; Valcárcel, S.; Peris, M.; Nüttgens, M.; Abram, I.; Jung, R.H.; Reifferscheid, G.: KMU 2.0: Wie wird eine Region innovationsfähig(er) – Ein Forschungsprojekt zieht Bilanz. In: Schallock, B. (Hrsg.); Jacobsen, H. (Hrsg.): Innovationsstrategien jenseits traditionellen Managements – Wissenschaftliche und praktische Ergebnisse des Förderschwerpunktes. Stuttgart: Fraunhofer Verlag, 2011, S. 140–151

Von Kortzfleisch, H. F. O.; Valcárcel, S.; Lindermann, N.: Regionale KMU Netzwerke, Web 2.0-Anwendungen und kollaborative Innovationen: Arbeitshypothesen eines Forschungsprojektes. In: von Kortzfleisch, H. F. O. (Hrsg.); Jung, R.H. (Hrsg.); Nüttgens, M. (Hrsg.): Web 2.0 für KMU-Netzwerke: Ein gestaltungsorientierter Ansatz zur Steigerung der Innovation und Selbstorganisation von Unternehmensverbüunden. Köln-Lohmar: JOSEF EUL VERLAG, 2011, S. 99–112

Von Kortzfleisch, H. F. O.: Neue Anforderungen an das Management von Kreativität und Diffusion - offene Strategiemodelle für regionale KMU-Netzwerke. In: von Kortzfleisch, H. F. O. (Hrsg.); Jung, R.H. (Hrsg.); Nüttgens, M. (Hrsg.): Web 2.0 für KMU-Netzwerke: Ein gestaltungsorientierter Ansatz zur Steigerung der Innovation und Selbstorganisation von Unternehmensverbünden. Köln-Lohmar: JOSEF EUL VERLAG, 2011, S. 287–305

Von Kortzfleisch, H. F.O.; Jung, R. H.; Nüttgens, M.: Web 2.0-gestützte kollaborative Innovationen für regionale KMU-Netzwerke: Ein Forschungsprojekt zieht Bilanz. In: von Kortzfleisch, H. F. O. (Hrsg.); Jung, R.H. (Hrsg.); Nüttgens, M. (Hrsg.): Web 2.0 für KMU-Netzwerke: Ein gestaltungsorientierter Ansatz zur Steigerung der Innovation und Selbstorganisation von Unternehmensverbünden. Köln-Lohmar: JOSEF EUL VERLAG, 2011, S. 337–350

Von Kortzfleisch, H. F. O.; Jung, R. H.; Nüttgens, M.: KMU 2.0 – Innovation durch Kooperation: Web 2.0 im Einsatz von KMU-Netzwerken zur kollaborativen, innovativen Lösung aktueller Probleme aus der modernen Arbeitswelt. In: von Kortzfleisch, H. F. O. (Hrsg.); Jung, R.H. (Hrsg.); Nüttgens, M. (Hrsg.): Web 2.0 für KMU-Netzwerke: Ein gestaltungsorientierter Ansatz zur Steigerung der Innovation und Selbstorganisation von Unternehmensverbünden. Köln-Lohmar: JOSEF EUL VERLAG, 2011, S. 1–23

Lindermann, N.; von Kortzfleisch, H. F. O.; Valcárcel, S.: Aktionsforschung und Design Science: Ein partizipatives Forschungsdesign zur Initiierung kollaborativer Innovationsprozesse in regionalen KMU-Netzwerken. In: von Kortzfleisch, H. F. O. (Hrsg.); Jung, R.H. (Hrsg.); Nüttgens, M. (Hrsg.): Web 2.0 für KMU-Netzwerke: Ein gestaltungsorientierter Ansatz zur Steigerung der Innovation und Selbstorganisation von Unternehmensverbünden. Köln-Lohmar: JOSEF EUL VERLAG, 2011, S. 113–138

Lindermann, N.; Valcárcel, S.; von Kortzfleisch, H. F. O.: Von der Kooperation zur Innovation: Anforderungen und Vorgehen in Richtung Web 2.0-gestützter kollaborativer Innovationen in regionalen KMU-Netzwerken. In: von Kortzfleisch, H. F. O. (Hrsg.); Jung, R.H. (Hrsg.); Nüttgens, M. (Hrsg.): Web 2.0 für KMU-Netzwerke: Ein gestaltungsorientierter Ansatz zur Steigerung der Innovation und Selbstorganisation von Unternehmensverbünden. Köln-Lohmar : JOSEF EUL VERLAG, 2011, S. 171–190

Lindermann, N.; von Kortzfleisch, H. F. O.: Im Feld entwickelt, implementiert und analysiert: Entwicklung und Nutzung eines Web 2.0-basierten Prototypen in einem regionalen KMU-Netzwerk – eine Evaluation. In: von Kortzfleisch, H. F. O. (Hrsg.); Jung, R.H. (Hrsg.); Nüttgens, M. (Hrsg.): Web 2.0 für KMU-Netzwerke: Ein gestaltungsorientierter Ansatz zur Steigerung der Innovation und Selbstorganisation von Unternehmensverbünden. Köln-Lohmar: JOSEF EUL VERLAG, 2011, S. 239–266

Lindermann, N.; Scherrer, B.U.; von Kortzfleisch, H. F. O.: Anwendungsszenario regionale KMU-Netzwerke: Das Forschungsfeld WirtschaftsForum Neuwied e.V. In: von Kortzfleisch, H. F. O. (Hrsg.); Jung, R.H. (Hrsg.); Nüttgens, M. (Hrsg.): Web 2.0 für KMU-Netzwerke: Ein gestaltungsorientierter Ansatz zur Steigerung der Innovation und Selbstorganisation von Unternehmensverbünden. Köln-Lohmar: JOSEF EUL VERLAG, 2011, S. 75–98

Zerwas, D.; von Kortzfleisch, H. F. O.: Potentials of Living Labs for the Diffusion of Information Technology: A Conceptual Analysis.In: Proceedings IFIP WG 8.6 Conference 2011. Hamburg, Germany, 22.-24. September 2011

Schaarschmidt, M.; Bertram, M.; von Kortzfleisch, H. F. O.: Exposing Differences of Governance Approaches in Single and Multi Vendor Open Source Software Development. In: Proceedings IFIP WG 8.6 Conference 2011. Hamburg, Germany, 22.-24. September 2011

Wildt, T.; Bertram, M.; von Kortzfleisch, H. F. O.: A Case Study on the Management Challenges of Reciprocal Innovation Impulses in the Special-Purpose Machinery Industry. In: XXI. International RESER Conference ”Productivity of Services NextGen – Beyond Output / Input“. Hamburg, Germany, 07.-10. September 2011

Kutsch, H.; Bertram, M.; Dücker, M.; Lichtner, R.; von Kortzfleisch, H. F. O.; Walsh, G.: Determinants of Customizing Activities as Basis for Improving Service Productivity. In: XXI. International RESER Conference ”Productivity of Services NextGen – Beyond Output / Input“. Hamburg, Germany, 07.-10. September 2011

Dücker, M.; Balzert, S.; Bertram, M.; Fettke, P.; Lichtner, R.; Loos, P.; Kleinert, T.; Knöll, W.; Kutsch, H.; von Kortzfleisch, H. F. O.; Walsh, G.; Wildt, T.: A Roadmap for the Development of a Generic B2B-Service Productivity Model. In: XXI. International RESER Conference ”Productivity of Services NextGen – Beyond Output / Input“. Hamburg, Germany, 07.-10. September 2011

Schaarschmidt, M.; Kilian, T.; Walsh, G.; von Kortzfleisch, H. F. O.: Motivation and Creativity in Controlled Platforms: An Analysis Based on Facebook and iPhone Application Developers. In: 3rd International Conference on Web Science, ACM WebSci ’11 – Poster Presentation. Koblenz, Germany, June 14-17 2011

Schaarschmidt, M.; von Kortzfleisch, H. F.O.; Valcárcel, S.; Lindermann, N.: Web 2.0 Enabled Employee Collaboration in Diverse SME Networks: A CEO’s Perspective. In: Proceedings of the 19th European Conference on Information Systems (ECIS).Helsinki, Finland, June 9-11 2011

Von Kortzfleisch, H. F. O.; Walsh, G.; Schaarschmidt, M.: Giving to get: How firms can influence the provision of free resources by people external to the organization. In: Paper, presented at 11th European Academy of Management Conference (EURAM). Tallinn, Estonia, June, 1-4 2011

Schaarschmidt, M.; von Kortzfleisch, H. F. O.; Lindermann, N.; Valcárcel, S.: CEO’s Attitudes Towards ICT Mediated Collaboration of Employees in Diverse SME Networks. In: Paper, presented at 11th European Academy of Management Conference (EURAM). Tallin, Estonia, June 1-4 2011

Lindermann, N.; Valcárcel, S.; von Kortzfleisch, H.F.O: Innovationen in regionalen KMU-Netzwerken mit Web 2.0: Interaktive Wissensarbeit setzt auf den USP. Journal Arbeit: Wissensarbeit im Innovationsprozess (10. Jg., Nr. 1), Januar 2011

Magin, P.; von Kortzfleisch, H. F. O.: A Complexity Theory Perspective on Scientific Entrepreneurship Engineering and Empirical Investigation in German Speaking Europe. In: Ahrweiler, P. (Hrsg.): Innovation in Complex Social Systems. London: Routledge, 2010, S. 187–203

Kilian, T. (2011): Social Interaction in Social Media - Application and Extension of the Technology Acceptance Model, Paper presented at the EURAM 2011 Management Culture in the 21st Century Conference, Tallinn/Estonia, 1-4 June 2011.

Kilian, T.; Schwarz, T. (2011): Managing Media Innovations: The Case of TV Series-Spin-Offs, Paper presented at the EURAM 2011 Management Culture in the 21st Century Conference, Tallinn/Estonia, 1-4 June 2011.

Schaarschmidt, M; Kilian, T. (2011): Open Innovation and Customer Integration: A Study of the Barriers in the Telecommunication Industry, Paper presented at the EURAM 2011 Management Culture in the 21st Century Conference, Tallinn/Estonia, 1-4 June 2011.

Dücker, M.; Balzert, S.; Bertram, M.; Fettke, P.; Lichtner, R.; Loos, P.; Kleinert, T.; Knöll, W.; Kutsch, H.; von Kortzfleisch, H.; Walsh, G.; Wildt, T. (2011): A Roadmap for the Development of a Generic B2B-Service Productivity Model. In: Ganz, W.; Kicherer F.; Schletz A. (eds.); Conference Proceedings, Productivity of Services NextGen - Beyond Output / Input : RESER 2011. Fraunhofer-Verlag, Stuttgart.

Bertram, M.; Wildt, T.; von Kortzfleisch, H. (2011): Zum Management wechselseitiger Innovationsimpulse im Sondermaschinenbau. In Vorbereitung.

2010

Kilian, T.; Langner, S. (2010): Online-Kommunikation - Grundlagen, Instrumente, Beeinflussungstechniken, Gabler Verlag.

Walsh, G.; Hass, B.H.; Kilian, T. (2010): Web 2.0: Neue Perspektiven für Marketing und Medien, 2. Auflage, Springer Verlag.

Gerz, M.; Schaarschmidt, M.; Winkelmann, A. (2010): Gestaltungsoptionen für die Vermarktung von Open Source Software. Industrie Management, 26(3), 29-32.

Von Kortzfleisch, H.; Schaarschmidt, M.; Magin, P. (2010): Open Scientific Entrepreneurship: How the Open Source Paradigm can Foster Entrepreneurial Activities in Scientific Institutions. In: Kollmann, T.; Kuckertz, A. and Stöckmann, C. (eds.): E-Entrepreneurship and ICT Ventures: Strategy, Organization and Technology, IGI, Berlin, 191-212.

Walsh, G.; Schubert, P.; Jones, C. (2010): Enterprise system investments for competitive advantage: An empirical study of Swiss SMEs, European Management Review, 7, 180-189.

Walsh, G.; Hennig-Thurau, T.; Bornemann, D.; Sassenberg, K. (2010): Does Relationship Quality Matter in E-Services? A Comparison of Online and Offline Retailing, Journal of Retailing and Consumer Services, 17 (2), 130-142.

Walsh, G. (2011): Social Stressors as Indirect Antecedents of Employees’ Quitting Intention, European Management Journal, 29 (1), 67-78.

Schaarschmidt, M.; Von Kortzfleisch, H. (2010): Examining Investment Strategies of Venture Capitalists in Open Source Software. Paper präsentiert auf der 10. EURAM Konferenz, 19.-23. Mai, Rom/Italien.

Groth, M.; Hennig-Thurau, T.; Walsh, G. (2009): The Perceptive Customer: How Do Employees’ Emotional Labor Strategies Affect Service Outcomes? Academy of Management Journal, 52 (5, October), 958-974.

MMDI in Vorträgen und Presse

  • Von Kortzfleisch, H.F.O., Bertram, M. & Zerwas, D. (2014). Zur Berücksichtigung der Charakteristika von Wissens- und Technologietransfer in der Forschungsevaluation, Abschlusstagung "Innovation, Leistungsmessung und Anreizsysteme in Wissenschaft und Wirtschaft – Governance wissensintensiver Organisationen", München.
  • Dienstleistungskongress im Rahmen von CustomB2B (Sommer 2012)
  • 1. Workshop am Campus Koblenz (23.11., 12-14 Uhr)
  • Pressekonferenz im Rahmen des KopEE Kongress
  • Alumni-Gründerlounge in Zusammenarbeit mit dem TZK
  • Wildt T.; Bertram M.; von Kortzfleisch H. (2011): Management Challenges of Reciprocal Innovation Impulses in the Special-Purpose Machinery Industry. Productivity of Services NextGen - Beyond Output / Input : RESER 2011, Hamburg.